Než sa stalo Rusko známe ako krajina, ktorá odprevadila Španielsko z MS 2018 vo futbale a ako krajina, kde nikomu dopingové pravidlá nič nehovoria, bol tu Sovietsky zväz – krajina tých najkrajších a zároveň najčudnejších áut, aké kedy brázdili cesty.

Sovietska éra je zodpovedná za všetky možné typy áut, z ktorých sa mnohé stali zberateľskými chuťovkami. Tu je výber tých najlepších.

Melkus RS 1000

Jediné športové auto vyrábané vo východnom Nemecku je známe aj ako „Ferrari východu“. Najrozšírenejšia 992 cc verzia dosahovala maximálku do 175 km/h, neskôr pribudla aj výkonnejšia 1200 cc verzia. Melkus vyrobil za 10 rokov (1969 – 1979) 101 týchto áut, spoločnosť však neskôr zbankrotovala.

Čo nezabránilo tomu, aby sa stal Melkus RS 1000 nesmrteľným. Postaral sa o to tento slávny hit.

Tatra 603

Táto kráska s motorom vzadu bola určená špeciálne pre vybrané osobnosti niekdajšieho Československa. Tatra 603 sa vyrábala v troch rôznych verziach takmer 20 rokov, pričom pri vydaní novej verzie boli vždy staré verzie stiahnuté do tovární, kde boli prestavené na nové. Väčšina týchto očarujúcich áut, ktoré nezlomil zub času, je z tohoto dôvodu v tom najnovšom prevedení. Počas takmer 20-ročnej produkcie bolo vyrobených 20422 kusov, väčšinou ručne.

Volga GAZ-21

Model GAZ-21 je vôbec prvým autom pod značkou Volga a začal byť produkovaný v začiatkoch 50.rokov minulého storočia. Toto luxusné auto vynikalo narozdiel od podobných modelov zo západného sveta výškou svojho podvozku, malo veľmi silný motor a protikoróznu ochranu, čo bolo v danej dobe niečo nevídané. Výroba tohoto modelu skončila už v roku 1959, čo však nič nezmenilo na tom, že „21-tka“ sa stala najpredávanejším luxusným autom v celom Sovietskom zväze.

SMZ

Mikroauto SMZ bolo taktiež vyrobené v Rusku a to špeciálne pre postihnutých ľudí. Bolo distribuované zadarmo, prípadne za symbolické sumy, cez štátny sociálny systém a oficiálne nebolo možné sa k nemu inak dostať. Po 5 rokoch užívania ste vozidlo museli vrátiť, no výmenou ste dostali nové. Dnes je SMZ takmer nemožné nájsť a je špecialitou zberateľov.

Moskvitch 408 Tourist

Auto, ktoré bolo príliš dobré, aby mohlo existovať. Jeho predchodca, Moskvitch 408, bolo malé rodinné auto, ktoré produkoval MZMA/AZLK medzi rokmi 1964 a 1976. V roku 1964 však zároveň vznikla aj jeho luxusnejšia verzia Tourist, síce postavená na princípe pôvodnej 408, no s kompletným hliníkovým telom a motorom s elektrickým vstrekovaním paliva, ktoré vytiahlo jeho výkon až na 63hp a vytlačilo maximálku na 130km/h. Model 408 Tourist však vznikol len dvakrát, následne bol projekt zastavený autoritami, ktoré usúdili, že takéto auto je pre proletariát až príliš luxusné.

ZIS 101A Sport

Postavené na konštrukcii limuzíny, ZIS 101A Sport je auto, ktoré bolo vyrobené len raz. Nadizajnoval ho Valentin Nikolaevich Rostkov v roku 1939 a je vylepšenou verziou so silnejším motorom modelu 101A. Toto auto pochválil samotný Stalin a pozval ho k oslavám 20.výročia Komsomolu (mladého krídla komunistickej strany), no auto ako také bolo nepoužiteľné a tak krátko po oslavách upadlo do zabudnutia.

zdroj: dmarge.com

Shopping cart

Total
Shipping and discount codes are added at checkout.
Checkout